Köpvillkor

Handla hos oss

För att köpa önskad produkt väljer du antal och klickar sedan på knappen Lägg i Varukorg. Vill du handla fler produkter, gör du på samma sätt med dem. När du handlat klart går du vidare till din varukorg och kontrollerar att artiklar, antal samt pris stämmer. Om du vill ändra antal eller ta bort en vara gör du det här. Glöm inte trycka på uppdatera varukorg när du gjort en ändring. När du har kontrollerat allt går du vidare genom att klicka på knappen fortsätt till kassan, fyller i dina uppgifter i formuläret och väljer betalsätt. Observera att du måste kryssa i att du läst och accepterar våra villkor för att du ska kunna slutföra beställningen. Bokar du en kurs eller tid i våra hallar måste du också godkänna våra trivselregler. När du gjort det klickar du på slutför köp.

Bekräftelse

Så snart du har klickat på slutför köp kommer du att få upp en bekräftelse på din skärm och samtidigt skickas automatiskt en bekräftelse till den mailadress du angett i formuläret när du beställde. Om du inte får upp en bekräftelse på skärmen saknas någon uppgift som du först måste komplettera. Om du fått bekräftelse via skärmen men inte mottagit någon bekräftelse via mail senast två timmar efter att du slutfört din beställning, kan bekräftelsen ha hamnat i mappen för skräppost. Om inte ber vi dig kontakta oss snarast. Dubbelkolla gärna din mailadress så att du anger rätt adress när du bokar, blir det fel kommer din bekräftelse inte komma fram av den anledningen.

Betalning

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ och du väljer det som passar dig bäst. När du kommer till kassan ser du vilka alternativ som finns för just din beställning.

Kortköp

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Betalning via faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av HallåHund överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Har du frågor kring din faktura kontaktar du Svea Ekonomi AB direkt.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal som gör det möjligt för dig att delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. Läs mer via http://webpay.svea.com/sv/swe/kontovillkor/.

HallåHund tar ut en administrationsavgift på 29:- vid delbetalning som läggs på efter att bokningen är gjord. Administrationsavgiften kommer därför inte synas i din varukorg, utan tillkommer utöver det som visas där.

Swish

Du kan även välja att Swisha din betalning till oss, tänk då på att det nummer du uppger när du bokar eller handlar måste vara samma som det du Swishar ifrån.

Villkor

När du gör en beställning hos oss accepterar du våra villkor. Våra villkor följer distansavtalslagen (DAL) och reglerar det avtal som gäller mellan dig som privat kund och HallåHund när du handlar via www.hallahund.se. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal. Priser i vår webshop anges i svenska kronor, SEK och är inklusive moms där inget annat anges. Hallhyra hos oss är ej belagd med moms. Avtal kan endast ingås på svenska. Vi reserverar oss för uppenbara felaktigheter när det gäller priser, bilder, lagersaldo samt text. Vi förbehåller oss rätten att utan varsel ändra villkor och priser. Priser och villkor vid beställningstillfället gäller.

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen (DAL) har du som privat konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit dina varor. Om du vill returnera en vara får du själv stå för returfrakt och emballage. Varan ska vara oanvänd, oskadad och ligga i sin originalförpackning. Bifoga följesedel/faktura/kvitto (eller en kopia) och ange orsaken till returen, t ex ”ångerrätt”. Godkänd retur återbetalas inom 14 dagar. Vi tar ej emot varor som skickats som postförskott eller med efterkrav. Vi ansvarar ej för returer som kommit bort eller skadats på vägen. Varan returneras till följande adress: HallåHund, Bollebygdsvägen 1, 511 68 Hyssna. Distansavtalslagen (DAL) gäller ej företag sinsemellan.

Undantag från ångerrätten

11 § Ångerrätt gäller inte för avtal som
1. avser en tjänst som har fullgjorts, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras och gått med på att det inte finns någon ångerrätt när tjänsten har fullgjorts,
2. avser en vara eller tjänst vars pris beror på sådana svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka och som kan inträffa under ångerfristen,
3. avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,
4. avser en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal,
5. avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten,
6. avser en vara som till sin natur är sådan att den efter leverans sammanblandas med en annan vara på så sätt att varorna inte kan skiljas från varandra,
7. avser alkoholhaltig dryck till ett bestämt pris, när leverans inte kan ske inom 30 dagar och värdet på drycken vid leveransen beror på sådana svängningar på marknaden som näringsidkaren inte kan påverka,
8. avser en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten,
9. avser lösnummer av en tidning eller en tidskrift,
10. ingås vid en auktion, om det är möjligt att delta i auktionen även på ett annat sätt än genom att använda ett medel för distanskommunikation,
11. avser digitalt innehåll som levereras på något annat sätt än på ett fysiskt medium, om konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt,
12. avser kulturevenemang, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktivitet, servering, catering eller någon annan liknande tjänst, inkvartering, varutransport eller biluthyrning, om näringsidkaren ska tillhandahålla tjänsten på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, eller
13. avser en brådskande reparations- eller underhållsåtgärd vid ett besök i konsumentens bostad, om besöket äger rum på konsumentens initiativ och uttryckliga begäran och reparations- eller underhållsåtgärden omfattas av konsumentens begäran eller har ett direkt samband med denna. Lag (2014:14).

Reklamation

Om din vara skulle visa sig vara felaktig eller defekt vid leverans har du rätt att reklamera den inom skälig tid. Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilken du kan läsa mer om här >>>. Vid reklamation kontaktar du oss så snart som möjligt, och alltid innan du returnerar varan. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med kvitto/följesedel/faktura eller en kopia av den. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten.

Tvist

Om en tvist skulle uppstå som vi ej lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.

Frakt och Leverans

Vi använder oss av DHL och PostNord och frakten är 59:-/försändelse. Vid köp över 1.500:- (inkl moms men exkl frakt) skickas försändelsen fraktfritt inom Sverige. Varor skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar. Om en vara skulle vara tillfälligt slut i lager meddelas du detta via mail. Om du bor utomlands och vill handla hos oss ber vi dig kontakta oss för information.

Paket som levereras till utlämningsställe måste hämtas ut inom 14 dagar från ankomst. För ej utlösta paket debiteras 300 kronor.

Fraktskada

Undersök ditt paket noga när du får det i din hand. Om försändelsen är skadad meddelar du omgående detta till chauffören eller till ombudet där du hämtar ditt paket.

Avbokningsregler kurs

Din kursanmälan är bindande vilket innebär att du oavsett anledning är betalningsskyldig för hela kursavgiften om du bokar av kursen senare än tre veckor före kursstart. Om det finns reserver som kan träda in betalar du endast en administrationsavgift på 300:-. Du kan välja att själv sälja din plats till någon annan som uppfyller kraven för den kurs du är anmäld till, men våra eventuella reserver har förtur så hör av dig till oss först. Bokar du av kursen tidigare än tre veckor före kursstart betalar du 300:- i administrationsavgift oavsett anledning till avbokning.

På vissa kurser kan det förekomma andra avbokningsregler, detta framgår då tydligt i kursbeskrivningen. Ett exempel kan vara helgkurs med långväga gästinstruktör då det istället för tre veckor är tre månader före som gäller för avbokning. Står det inget i kursbeskrivningen gäller alltid tre veckor före.

Avbokning sker skriftligen så snart som möjligt via mail till info@hallahund.se. Påbörjad kurs återbetalas ej och kan inte heller skjutas fram, eller bytas mot annan kurs.

Avbokningsregler vid hyra av hall

Enstaka timmar

När du bokat och betalat enstaka timmar i någon av våra hallar har du ingen rätt till återbetalning, men du kan flytta fram tiden max en månad om du gör det senast tre dygn före den bokade tiden. Vill du flytta fram din bokning är det därför viktigt att du hör av dig till oss via mail till info@hallahund.se så snart som möjligt.

Halv- och heldagar

Hel- och halvdagar måste avbokas senast en månad före bokad tid, ingen återbetalning erhålls för bokningar avbokade senare än en månad före bokad tid och det går ej heller att boka om tiden. Bokar du av tidigare än en månad före bokad tid betalar du endast en administrationsavgift på 300:-. Faktura på aktuellt belopp skickas via mail om du inte redan har betalat.

Ansvar

Observera att all träning i våra hallar sker på egen risk och att alla som vistas i våra lokaler, eller inom vårt område, ska ha en ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador en hund orsakar annan hund, våra hallar eller vår utrustning. Alla hundar som besöker oss ska vara försäkrade och fullvaccinerade och ha ett giltigt vaccinationsintyg som kontrolleras vid första kurstillfället. Vi rekommenderar även att besökande hundar är vaccinerade mot kennelhosta. Inga valpar under 3 månader får vistas i våra lokaler. Tänk alltså på att valpar måste ha fått båda sina vaccinationssprutor innan de får delta på t ex valpkurs!

Sekretess och personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig. Dina uppgifter kan komma att användas för utskick av nyhetsbrev, men utskick av dessa kan när som helst enkelt annulleras av dig. HallåHunds kundregister är konfidentiellt och personuppgifter kommer ej att lämnas ut till andra aktörer med undantag av Svea Ekonomi AB vid fakturering respektive betalning.

Force Majeure

Vid oförutsedda händelser utanför HallåHunds kontroll, såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, mm befrias HallåHund från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal enligt Force Majeure.

Copyright

All kopiering eller användning av bilder och text på denna sida är förbjuden enligt upphovsrättslagen. Överträdelse kommer att polisanmäls.

Företagsuppgifter

Butik & Lager:
HallåHund
Bollebygdsvägen 1
511 68 HYSSNA
info@hallahund.se
0730-41 47 60 (under butikens öppettider som du hittar här >>>)